Een supermarkt die op zondagmiddag open gaat, is geen groot nieuws dat een persbericht verdient. Ook niet voor lokale pers. Behalve natuurlijk als het een winkel op Urk of in Staphorst of IJhorst is. Toch zou de eigenaar van de supermarkt ergens in de Randstad het wel leuk vinden als er over de zondagsopening een stukje in de krant zou komen.
“Dat is toch een geweldige uitbreiding van onze service?” vist hij.
“In uw beleving, ja. Maar voor de klant van nu is het heel vanzelfsprekend om boodschappen te doen op zondag en in de avonduren. Die vindt misschien wel dat u wat laat bent met deze service in de 24/7 economie.”
Dan blijkt de ondernemer meer te vertellen hebben dan wat saaie feiten over uitbreiding van de openingstijden. In het gesprek over zijn bedrijf ontpopt hij zich als een ondernemer die nog steeds
winkeltje speelt
en daar zijn beroep van heeft gemaakt. Hij legt uit waarom het leuk is om met jonge mensen samen te werken en dat het hem veel voldoening geeft om de talenten van jongeren te ontwikkelen. “Ze komen binnen als vakkenvuller. Dan is het prachtig om te zien dat ze uitgroeien tot teamleider.”
Maak een afspraak voor een interview
Daar is het haakje om het persbericht een human interest invalshoek te geven en zo de attentiewaarde voor de media te vergroten. Deze ervaring bevestigt de stelling dat ondernemers veel meer te vertellen hebben dan zij zelf beseffen. Niet alleen voor een persbericht, maar ook voor hun nieuwsbrief of website die een veelvraat aan behartenswaardige en leuke informatie is om interessant te blijven voor websitebezoekers, de potentiële klanten. Vreemde ogen dwingen. Dat klopt ook in dit geval. Vreemde ogen dwingen om net dat verhaal boven water te krijgen dat de moeite van het lezen waard is.
Probeer het maar eens. Maak via contact of (06) 53 33 90 52 een afspraak voor een interview en ik vertel u wat u allemaal te vertellen hebt.