Ik ben journalist van huis uit. Dat is handig voor u. Ik ben namelijk gewend content te bedenken en te maken. Ik weet dat nieuwsgierigheid een belangrijke drijfveer is voor de meeste mensen. Wie nieuws te vertellen heeft, kan dus scoren. En neemt u van mij aan dat iedere organisatie meer nieuws te bieden heeft dan het management beseft. Ik ben gewend dat nieuws te vinden en toegankelijk te maken voor uw klanten, prospects en relaties.
Een loopbaan die om content draait
Mijn gehele loopbaan draait om inhoud, zoals content heette toen ik als leerling-journalist begon bij een regionaal dagblad in de Zaanstreek. Daarna bedrijfsjournalist bij een aannemingsconcern werd, partner in een journalistiek productiebureau, senior adviseur en partner bij een communicatie-adviesbureau met als specialismen journalistieke producties en interne communicatie. Twee keer interim hoofdredacteur bij een bloemenveiling en een hogeschool in Amsterdam. Dat is een functie waarin je vooral bezig bent met het bedenken van onderwerpen die het blad interessant maken voor de lezers. Sinds 2007 zelfstandig tekstschrijver, met als specialisme contentcreatie.
Mijn favoriete
tekstschrijver Willem Wilmink
schrijver Philip Roth
boek De Buddenbrooks van Thomas Mann
lied Het zel weer veurjoar worden, Ede Staal
groep Comedian Harmonists
televisieprogramma Foyle’s War
Ben niet zo dol op
mondhygiënistes die je een spiegel voor houden om je de les te kunnen lezen, uitvaartleiders met een overdaad aan empathie, bietjes, mensen die in de winkel vragen: ‘Waar heb ik nou eens trek in?’, schrijvers van handleidingen die mijn handigheid en intelligentie te hoog inschatten, keuzemenu’s en meest gestelde vragen waar ik mijn probleem nooit in terugvind…..