Voor het gemak en ter controle zet ik al mijn goede voornemens voor dit jaar op een rijtje. Hiermee vervallen alle goede voornemens voor 2015.

Goede voornemen 1. Meer het goede voorbeeld geven. Bezoek regelmatig je eigen website en doe zelf wat je anderen adviseert. Ga na of het bezoek de moeite waard was. Was de informatie interessant? Heb je iets nieuws gelezen?  Waren de nieuwsberichten niet beschimmeld? Ben je verleid om in actie te komen? Is de content aanleiding om regelmatig terug te keren?

Goede voornemen 2. Nooit meer vlees kopen in een winkel die ‘snitsels’ verkoopt. Je weet wat wordt bedoeld, maar winkeliers die de namen van hun producten niet eens  foutloos kunnen schrijven, zaaien twijfel over hun warenkennis

Goede voornemen 3. Meer aandacht besteden aan een hangbuikzwijn om te ontdekken of reclame waar is en aandacht echt alles mooier maakt

Goede voornemen 4. Niet meer klakkeloos schrijven of spreken over content. Wat er ook verandert in de wereld van media en communicatie, de essentie van een tekst is van alle tijden. Een tekstschrijver moet altijd over alles een goed en inhoudelijk verhaal kunnen schrijven dat aandacht trekt en iets doet met de lezers

Goede voornemen 5. Bij het zien van een (te) dikke man of vrouw ophouden met telkens weer te denken: wat zielig voor al die beleidsmakers en communicatiespecialisten die ervan overtuigd zijn dat communicatie gedrag kan beïnvloeden

Goede voornemen 6. Niet meer over van alles en nog wat meteen een mening of kritiek ventileren. Als je iets te zeggen hebt, doe het bezonken en met argumenten. En niet met oneliners die krachtig lijken, maar het effect hebben van een natte wind

LEUK ALS U REAGEERT