Magazines die verrassen
Magazines zijn een bewezen communicatiemiddel dat ‘stand alone’ goed werkt, maar ook als voortrekker kan functioneren in een crossmediale strategie.
De mogelijkheden om een leuk en interessant blad te maken, zijn eigenlijk onbegrensd (voor zover het budget dat toelaat).
Een goed blad is een cadeautje dat de lezers elke keer weer moet verrassen.
Ik heb ervaring met het bedenken en maken van content voor personeelsbladen en relatiebladen. Dat wil zeggen het doen en laten van de organisatie vertalen in onderwerpen die relevant en leuk zijn voor de doelgroepen.
Ik beheers (bijna) alle vormen van journalistiek: schrijven van artikelen, interviews, achtergrondartikelen, nieuwsberichten, reportages, beschouwingen, columns.
Ik kan met u meedenken over de wenselijkheid en de functie van een blad. Uw strategie en communicatiedoelstellingen vertalen in een bladformule en meehelpen bij het organiseren van de journalistieke productie.
Referenties
Content voor
- een blad voor de achterban van een centrale ondernemingsraad van een bouwconcern. Verschijnt vijf maal per jaar
- een relatieblad over communicatie, een gezamenlijke uitgave van zes ondernemingen op het gebied van communicatie. Verschijnt vier maal per jaar
- het blad voor leden, sponsors en relaties van een Zaanse vereniging die een tiental molens exploiteert. Verschijnt vier maal per jaar
- relatieblad op het gebied van incasso en debiteurenbeheer voor een gerechtsdeurwaardersorganisatie (tot 2012)
- een blad van medisch specialisten
- een blad voor huurders van een Zaanse woningcorporatie
Met nieuwsbrief meer klantenbinding
Nieuwsbrieven zijn een doeltreffend middel om klanten en relaties meer bij uw organisatie te betrekken. Dat voordeel geldt voor zowel de digitale als de papieren versie.
Een nieuwsbrief is een medium om concreet te bewijzen dat u uw commerciële beloften waar maakt.
Het is een middel om uw producten en diensten over de volle breedte te etaleren. (Vaak nemen klanten maar een beperkt deel af en weten zij niet wat u nog meer te bieden heeft.)
U kunt uw kennis en ervaring uitdragen.
Een organisatie die regelmatig nieuws meldt, straalt daarmee haar dynamische karakter uit.
Een nieuwsbrief stimuleert het bezoek aan uw website.
Allemaal haakjes om met klanten in contact te komen. Ik weet hoe die werken.
Referenties
Content voor nieuwsbrieven voor
- een brasserie in Ouderkerk aan de Amstel en een restaurant in museum in Amsterdam
- woningcorporaties en commerciële verhuurders van een organisatie van gerechtsdeurwaarders en debiteurenbeheer
- donateurs en sponsors van een Amsterdam kinderziekenhuis en
- een patiënten- en voorlichtingsorganisatie
- een gerechtsdeurwaarderskantoor in Almelo
- een lease-organisatie in het kader van interne voorlichting over een in company fusie